Ticnet-ombud, nej tack!

BiljettVi ska ju ha melodifestival i Sandviken gu’bevars och jag bokade och betalade biljetter på Ticnets hemsida. Fick ett mail med bekräftelse och tänkte inte mer på det.

Härom dagen skulle jag hämta biljetterna och gick, som jag gjort flera gånger tidigare, till Posten på Konsum. Men det var fel – jag måste till ett Ticnet-ombud – inte ett ATG-ombud.

Personalen på Konsum berättade att det närmaste ombudet finns inne på 9:an i Gävle. Idag gick jag dit och fick besked om att jag inte kunde hämta biljetterna där (trots att det stod Ticnet-ombud på en skylt ovanför kassan). Däremot kunde jag gå till Turistbyrån eller till Depeschen på Flanör. Tågade iväg till Flanör och fick beskedet om att de inte heller kunde lämna ut några biljetter pga att bokningen var gjord i ”ett gammalt system” som Depeschen, som nya ombud, inte hade tillgång till.

Okej, sa jag, så jag ska gå till Turistbyrån istället? Nej, de är inte ombud längre. Du måste gå till Konserthuset…

Istället för att gå till Konserthuset och bli hänvisad till ännu nåt annat ställe ringde jag dit och joodå, hon såg min bokning och kunde skriva ut biljetten. Men de skulle stänga om ett par minuter så jag måste komma en annan dag.

Herrejävlar. Är det år 1910 eller 2010? Varför kan de inte bara maila mig biljetten så kan jag skriva ut den själv??!!!!

Jag ska aldrig mera välja ett Ticnet-ombud, den saken är alldeles klar.

Det här inlägget postades i Personligt och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 svar på Ticnet-ombud, nej tack!

  1. Cicki skriver:

    Men herregud. Man kan bli irriterad för mindre. Jag hade gett upp redan tidigare än vad du gjorde.

  2. Mattias Hallgrim skriver:

    Hej, Mattias från Ticnet här.
    Det enklaste är att nästa gång du ska gå på ett evenemang, väljer du TicketFast som alternativ när du köper dina biljetter. Då får du biljetterna i form av en PDF-fil som mailas till din e-post adress. Sedan skriver du ut biljetterna när och var det passar dig.
    Hälsningar från Ticnet

  3. Lisbeth skriver:

    Hej Ann- Katrin!

    Idag är den 2 januari 2011. Vi har nu i ca 2 månader tid försökt få användning för ticnet presentcheckar på olika evenemang.

    Som sagt: Herredjävlar, vilket meckande! Vi har ännu inte lyckats: ATG -ombuden säger att vi måste ha en bokningskod, som vi fixar via nätet.

    Detta går inte. Det första man försöker är naturligtvis att boka via nätet!!! Just att det är presentcheckar gör att man inte kan komma till ett bokningsnummer. Man måste ange vilket kort man vill betala med!

    ATG+Ticnetombud (CoopForum Bromma): vi har inte den föreställning vi vill ha i vår katalog, tyvärr kan vi inte boka!!!????

    Ticnetombud: taskiga öppettider, Ticnet per telefon: 59 min väntetid.

    Catch 22, VÄLDIGT USELT, Ticnet!

Kommentarer inaktiverade.